Retourneren

Retourneren

Help je ook mee aan een groener milieu?

Voorkom onnodig retourneren en check eerst even of je daadwerkelijk het juiste product in je winkelmandje zit.
Kom je er toch niet helemaal uit en heb je liever telefonische hulp, bel ons dan gerust even op via 036-3333003 optie 2.

Jouw producten retourneren?

Is jouw aankoop toch niet helemaal naar je zin, past het niet of heb je de verkeerde bestelling ontvangen, dat kan natuurlijk gebeuren.
We zijn allemaal mensen, dus een foutje kan er altijd tussendoor glippen. 
Dan laat je ons dit gewoon even weten binnen de zichttermijn van 14 dagen door een e-mail te sturen naar klantenservice@bababoe.nl.
Vervolgens heb je nog 14 dagen om jouw bestelling te retourneren via het onderstaande stappenplan.

Wij stellen wel een aantal voorwaarden aan het retour sturen van onze producten:

  • Het product moet compleet en onbeschadigd retour worden gestuurd
  • Het product mag niet gebruikt zijn
  • Het product mag niet gewassen zijn
  • Wij willen jou verzoeken de bestelling wel in originele staat en verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk) naar ons te verzenden

Hoe retourneer ik mijn product?

  1. Download en print hier het herroepingsformulier/retourformulier. Het formulier kan eventueel ook overgenomen worden op een papier.
  2. Gebruik een verpakking die het product de juiste bescherming geeft om te voorkomen dat deze beschadigd tijdens verzending. Bij voorkeur de originele verzendverpakking. 
  3. Je kunt het pakketje gefrankeerd terugsturen naar: Bababoe, Xenonstraat 156, 1362 GH Almere t.a.v. Afdeling retouren.
    Voor de juiste portokosten kan je langsgaan bij bijvoorbeeld een Postnl servicepunt. Een brievenbuspakje bij Postnl kost op dit moment € 4,35 en een pakket € 7,25.
  4. Voeg het herroepingsformulier/retourformulier toe aan de retourzending en/of mail dit formulier naar klantenservice@bababoe.nlnl.
  5. Wil je jouw geld terug? Geef dit aan op het formulier. Na aanmelding van jouw retour, storten wij het bedrag binnen 14 dagen terug op de rekening waar vanaf betaald is. 
    Liever omruilen? Lees hieronder hoe dat werkt.

Wat gebeurd er wanneer ik mijn product wil omruilen

  1. Geef op het herroepingsformulier/retourformulier duidelijk aan voor welk product je het wilt omruilen en mail dit retourformulier naar klantenservice@bababoe.nlnl en/of voeg dit formulier toe aan de retourzending.
  2. Nadat wij jouw pakket hebben ontvangen, heb je het nieuwe product in de meeste gevallen binnen 1 tot 2 werkdagen in huis. 
  3. Ga je het omruilen voor een goedkoper product? Het restbedrag ontvang je binnen 3 werkdagen na omruiling op je rekening.
  4. Kies je voor een duurder product? Je ontvangt van ons een betaalverzoek (eBill) voor het restantbedrag via de e-mail. Na het ontvangen van je betaling sturen wij het product direct op.

Het kan gebeuren dat wij het gewenste product niet meer op voorraad hebben of uit het assortiment is, in dit geval nemen wij contact op om te kijken voor een alternatief.

Wat moet er gebeuren wanneer mijn product niet naar behoren werkt?

  1. Stuur een e-mail naar klantenservice@bababoe.nlnl en geef in de e-mail aan wat er aan de hand is.
  2. Vermeld jouw bestelnummer met je vraag/opmerking in de e-mail en ontvang binnen 1 werkdag een reactie.
    Uiteraard zijn we ook telefonisch bereikbaar via 036-3333003 optie 2.

Ik wil mijn product voor garantie maar buiten de zichttermijn retourneren, wat nu?

  1. Stuur een e-mail naar klantenservice@bababoe.nlnl en geef in de e-mail aan wat er aan de hand is.
    Zo kunnen wij van te voren al bekijken wat het probleem is en het wellicht al direct voor je oplossen.
    Vermeld jouw bestelnummer met je vraag/opmerking in de e-mail en ontvang binnen 1 werkdag een reactie. 
    Uiteraard zijn we ook telefonisch bereikbaar via 036-3333003 optie 2.

Contactinformatie

Bababoe
Xenonstraat 156 
1362 GH Almere

 036-3333003 optie 2. (09:00 - 17:00)
 klantenservice@bababoe.nl
 

  • Je hebt het recht jouw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.
    (voor de verbetering van onze producten en service zou je ons wel enorm helpen door de reden wel door te geven aan ons, maar je bent het dus zeker niet verplicht).
  • Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om jouw product retour te sturen.
  • Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd.
  • Enkel de kosten voor retour van jou thuis, naar onze webwinkel zijn voor eigen rekening.

      Je kunt het onderstaande ‘formulier herroepingsrecht’ downloaden en naar ons opsturen per mail of post.

      Download: 
      Formulier voor herroepingrecht